Rere duna màscara shi amaga una persona i rere duna veritat s'hi pot ocultar la mentida. Quatre històries ens mostren com les pors intensifiquen les mentides i les traïcions d'aquells homes que es creuen perfectes; des dun líder planetari vanitós, passant per una venjança familiar fins a una estratagema internacional que juga, com sempre, amb el poble, sense deixar de banda les pors més personals i íntimes que afloren quan el propi autor es troba perdut enmig de les muntanyes, víctima de la seva pròpia obstinació.
Estem davant de quatre relats intensos que destapen unes imperfeccions humanes tan reals com contundents i que habiten en els racons més obscurs dels cors.
Figueres, 1980
Tècnic comptable de professió, David Frigola es va introduir en el món de la narrativa amb la publicació lany 2013 dEl Diamant dHerkimer, la seva primera novel·la de ficció on va combinar viatges en el temps i móns paral·lels amb la voluntat de superació personal del propi protagonista. Les lectures dStephen King van deixar-hi la seva petjada. Lany 2014 va editar-ne les seves edicions en ebook en català i castellà.
Lany 2015 va publicar Odin, escrita i reescrita durant dos anys. Odin era, a diferència dEl Diamant dHerkimer, una novel·la de ficció històrica inspirada en els relats del seu avi matern i ambientada a la Segona Guerra Mundial. El seu esborrany va quedar en els primers llocs del Premi Pin i Soler Ciutat de Tarragona14. També va tenir la seva versió electrònica.
Entre el 2016 i 2017 va escriure Egos dAcer, que shauria de suposar com a continuació dEl Diamant dHerkimer però amb nous personatges, ambients, i amb fortes dosis de ciència ficció sostretes de les novel·les dIsaac Asimov. En comptes deditar lobra, lautor va decidir que participés en tots els concursos literaris possibles.
Durant molt de temps en David Frigola també va presentar-se esporàdicament en diferents premis literaris de relats curts. Fou per aquest motiu que va decidir recopilar i refer, lany 2017, un recull de quatre històries presentades que tenien com a comú denominador la por: Pors, mentides i traïcions, que veuria la llum el 2018 i on shi troben relats que poden ser tan reals com la vida mateixa.
Cuando decidimos expresarnos comunicando nuestro conocimiento, de la mano de la palabra escrita, estamos dando paso a una nueva forma de vida o a una nueva manera interpretar un determinado hecho. Publicar un libro, en cierto modo, nos hace inmortales. Nuestras palabras sobrevivirán a nuestro tiempo en esta tierra. Tu libro, mientras exista, estará ahí para recordarte. Y tú siempre estarás vinculado a él de forma eterna. Porque amas a la literatura y porque la literatura te ama a ti, lo que quieras decir, hazlo saber con un libro.